tisdag 22 maj 2012

Distans

Ibland när jag åker taxi till eller i jobbet så roar jag mig med att låtsas vara Bröli i "Pappas pengar". Då tittar jag ut på världen och det "vanliga" folket genom bilfönstret och förundras över vardagliga saker som passerar.

Så här lät det t ex i mitt huvud idag:

- Pappa, vad är egentligen ett badhus?
- Jaaa, det är som ett hus med en stor pool inuti dit människor går och badar.
- Badar alla i samma pool?
- Ja, det gör de.
- Varför då, har de ingen egen pool hemma?
- Nej, det vanliga är att man inte har någon pool.
- Men vi har ju två stycken?
- Ja, men det är för att vi är så rika.

Sen fantiserade jag ett tag om hur Bröli besökte badhuset och förväntade sig att folk skulle bära fram honom genom vattnet så att han kunde "simma" fram och tillbaka. Sen var jag framme på jobbet.





3 kommentarer:

Solitaire sa...

Den där serien måste jag bara ha tag i! Undrar om den finns att skaffa på laglig väg. Eller om den börjar om från scratch då och då, som serierna brukar göra i de flesta kanaler.

Oliver Oxenfriis sa...

"Pappas pengar" togs ganska nyligen bort från SVT Play, tror inte att jag har sett någon DVD-upplaga. Tror att det finns några klipp på Youtube dock.

Jag blev även tipsad om "Dafo", ett annat lite udda barnprogram med Olov Wretling i, finns också med några klipp på Youtube.

Solitaire sa...

Typiskt mig, alltid för sent ute. Tack för tipsen, de måste följas upp :)