torsdag 1 september 2011

Klädkod: X

Men vad har jag PÅ mig då? Mina svartaste konsultchinos, ett par bruna Ecco-sneakers och till det ett par hipsterstrumpor! Och det ser inte ett dugg bättre ut på överkroppen kan jag tala om.

Hur gick det här till egentligen? Jag har väl aldrig varit dagens-outfit-material precis men DET HÄR? Efter ett par månader klädd i shorts och samma fem t-shirts i en loop så tycks jag helt ha glömt bort hur man hanterar en garderob. Man KAN inte bara ta det som ligger ytterst och dra på sig i en salig röra.

Inte känns det bättre av att ha varit i Göteborg i ett par dagar heller. I Göteborg är de liite bättre klädda och liite snyggare än hemma i Stockholm (ok, inte alla men ni vet vilka jag menar - de snygga). I Stockholm har vi ett tydligt glapp mellan den ängslige men rakbladsvasse hipstern och slappa Dressman-Johnny i konsumkön. I Göteborg har de fyllt ut den luckan med stilen "snygg utan överdrift", kläder som inte direkt är extravaganta men ändå släta, välmatchade och utan noppor. Och så sitter man där med en rygga full av "misc" som man tagit med sig hemifrån, skakar på huvudet och undrar hur tusan man tänkte.

Visst, man kan komma undan ganska bra när man jobbar hemifrån 90% av tiden men man bör nog besitta ett underlag tillräckligt för att kunna visa sig ute bland folk åtminstone två-tre gånger per tvättcykel. Det blir nog till att handla.

Inga kommentarer: