onsdag 1 december 2010

Spanarna

Jotack, jag är frisk igen. Jag gjorde det vuxna och stannade hemma direkt och det verkar faktiskt ha fungerat. Frisk på typ tre dagar, trodde att det där var en myt.

Nu sitter jag på tunnelbanan och tänker på Helens spaning. Hon har konstaterat att tjejer kan se söta ut i mössa medan vi killar på sin höjd kan ha mössa utan att det gör någon större skada, bättre blir det liksom aldrig. Det ligger helt klart något i det.

Min egen spaning för dagen är ett nytt beteende som taxichaffisar verkar ha lagt sig till med. De kommer körande med tom bil och släckt ledig-skylt, sen cruisar de upp och blinkar två gånger med skylten samtidigt som de helt klart spanar in om man verkar taxi-sugen. Vad betyder det? Är de villiga att köra svart? Vill de verka mer exklusiva? Har de bara en glapp skylt? Upplys mig gärna.

(Btw, min telefon kan ordet Jöback men inte Jotack)



Inga kommentarer: